Afrika Arab világ Ausztrália Ázsiai gasztronómia Bengália Bhután Buddhizmus Burma Egyiptológia Gyógynövények Hadművészet Hálózatok Hinduizmus, jóga India Indonézia, Szingapúr Iszlám Japán Játék Kambodzsa Kelet kultúrája Magyarországon Kína Korea Költészet Közmondások Kunok Laosz Magyar orientalisztika Mélyadaptáció Memetika Mesék Mezopotámia Mongólia Nepál Orientalizmus a nyugati irodalomban és filozófiában Perzsia Pszichedelikus irodalom Roma kultúra Samanizmus Szex Szibéria Taoizmus Thaiföld Tibet Törökország, török népek Történelem Ujgurok Utazók Üzbegisztán Vallások Vietnam Zen/Csan

Terebess Ázsia E-Tár
« katalógus
« vissza a Terebess Online nyitólapjára

Balogh Pál
A GÓ

Forrás:http://www.axis.hu/origo/Gorol_irtak/gokonyv.htm
Elektronikus kiadás: Terebess Ázsia E-Tár

A gó játék Ing szabályai
A gó játék szabálya
Gó szótár
Versenyszabályok
Példajátszma 19×19-es táblára
Egy kis áttekintés. Mi is az a gó?


Példajátszma 19×19-es táblára

A játék sokszinűségét, mélységét egy rövid ismertetőben messze nem lehet megmutatni, de egy "nagy"pályás példajátszma talán mégis ad némi ízelítőt. Itt a nélkülözhetetlen technikai tudás már nem elég, felértékelődik a stratégia és az intuíció.

A gó játékban kb. az első 30 lépést fuszekinek nevezik. Ez egyfajta nyitás. Több féle nyitást lehet alkalmazni.

Érdekesség: 28-as ko fenyegetést nem adta meg fekete,  29-cel bekötötte a ko-t, (azaz a 27-es lépéssel levett 22-es kő helyére lépett). "Kárpótlásúl" 30-cal fehér elvágta a fekete bázisát.

22 - 29

 

Innen a 30. lépéstől jön a középjáték.

Harc a területekért.

Érdekesség: Fekete  inváziót indított a 31-es lépéssel.

 

Ez még mindig a középjáték, de a végeredmény egyre jobban látható, egyre jobban kirajzolódik.

 

Ebben a részében a játéknak már csak 1-2 pontot lehet az ellenfélen hozni.

A végjáték elkezdésekor az erősebb mesterek már meg tudják mondani a parti végeredményét.

102 - 248, 252

100 - 249