Afrika Arab világ Ausztrália Ázsiai gasztronómia Bengália Bhután Buddhizmus Burma Egyiptológia Gyógynövények Hadművészet Hálózatok Hinduizmus, jóga India Indonézia, Szingapúr Iszlám Japán Játék Kambodzsa Kelet kultúrája Magyarországon Kína Korea Költészet Közmondások Kunok Laosz Magyar orientalisztika Mélyadaptáció Memetika Mesék Mezopotámia Mongólia Nepál Orientalizmus a nyugati irodalomban és filozófiában Perzsia Pszichedelikus irodalom Roma kultúra Samanizmus Szex Szibéria Taoizmus Thaiföld Tibet Törökország, török népek Történelem Ujgurok Utazók Üzbegisztán Vallások Vietnam Zen/Csan

THE BEGINNINGS OF LEARNING QUOTATIONS FROM PART II


"It is not that there must be an end to seeking, but rather the beginning of learning. Learning is far more important than finding."
     "As long as education is concerned merely with the culture of the outer... the inner movement with its immense depth will inevitably be for the few and in that there lies great sorrow. Sorrow cannot be solved, cannot be understood when you are running with tremendous energy along the superficial. Unless you solve this with self-knowing you will have revolt after revolt, reforms which need further reformation, and the endless antagonism of man against man will go on."
     "The heart of the matter is education, it is the total understanding of man and not an emphasis on one fragment of his life... All the enthusiasts for outward change always brush aside the more fundamental issues."