Terebess
Ázsia E-Tár
«
katalógus
«
vissza a Terebess Online nyitólapjára
Abdulmajid
Al-Zindani
A HIT ÚTJA
Dr. Okváth Csaba fordítása
International Islamic Federation of Student Organizations
Digitalizálta: Ambrus Attila József
Elektronikus kiadás: Terebess Ázsia E-tár
Első fejezet
Az Allahban
való
hit fontossága:
Ki hozott téged a világra:
Ti józan eszű emberek? Mi a véleményetek az olyan emberről, aki elhozatott
egy ismeretlen városba, vagy sivatagba, anélkül, hogy ő akarná? Ezután, aki
őt elvitette oda, küldött neki küldötteket, hogy megmutassák neki a helyes
utat. Erre ő visszautasítja őket, miközben ők közelednek hozzá, ő veri őket
és ők tűrik. A józan eszű ember azt mondaná: Az első kötelessége ilyen embereknek,
hogy megpróbálja ismerni azt, aki őt elvitte oda. S próbálja meg azt is megtudni,
hogy miért lett oda víve.
Ha viszont talál olyan embereket, akik meg akarják mutatni neki a helyes utat,
akkor kövesse, amennyiben meggyőződött arról, hogy igazat mond. De az az ember,
akit nem is érdekel, hogy miért lett oda víve, meg az sem, hogy ki vitte őt
oda, és még a küldöttek sem érdeklik, az biztos, hogy bolond.
"És a jelei közé iartozik az, hogy porból teremtett benneteket. Aztán íme
emberek lettetek, akik szétszóródtak (a földön)." [30:20]
Mennyire nagy a különbség a por világa és az élő világ között. A por világa
halott, nem hall, nem lát, nem ért semmit, nem mozog, nem nő, nem szaporodik,
semmi olyan tulajdonsága nincs, amely életre utal. Miközben az élő világ él
és mozog. Tele töltötte a földet élettel és mozgással.
Ha a józan eszű ember gondolkozna azon, hogyan jött át a holt por világból
az élő világba?
Mit csinálna a józan eszű ember ha meglátná, hogyan változott át a porszem
egy spermacseppé, a spermacsepp pedig vérröggé, a vérrög csonttá, a csont
viszont felruházódott hússal? Ezek után belement a lélek a magzatba, és utána
ép, egészséges gyermekként jött ki e világra.
Ha már elgondolkozott ezen a józan eszű ember, akkor rájött volna arra, hogy
semmibe nem volt beleszólása. És akkor már rájött volna, hogy az első kötelessége
az lenne, hogy megismerje azt, aki azt csinálta. Az, akinek a kezében van
az ember léte illetve az élete, növése is.
Te ember! Mi az a valami, ami elfoglalt téged az Uradtól, aki megteremtetett
és alakított, vagy azt hiszed, hogy a semmiből jöttél? Azt hiszed, hogy a
semmi, - amely nem is létezik - teremtetett meg. Nem tudtad, hogy a semmi
nem tud teremteni? És te nem teremtettél meg semmit magadból. Tehát lennie
kell egy teremtőnek: Ismerned kell azt, akinek a kezében van az életed, és
te addig élsz e földön ameddig ő akarja, és az kell hogy legyen az első kötelességed,
hogy őt megismerd.
Kié vagyunk:
Ez a kéz, amivel dolgozol, a láb, amivel mész, a nyelv, amivel beszélsz, és
az eszed, amivel gondolkozol, és minden, ami a testeden van és használod,
és az életed, mindez kié?? Sőt kié vagy te, és kié vagyunk mi?
Te választottad, hogy e világra gyere? Te választottad a szüleidet? Te választottad
az országodat? Te választottad az időt, amelyben születtél? Te választottad
a kinézetedet, vagy a tulajdonságaidat - akár a test, a benső vagy akár az
értelmi? Te választottad, hogy milyen légy, férfi avagy nő? Te választottad
hogy megint gyenge légy öreg korodban? Te választottad, hogy beteg légy? Te
választottad, hogy meghaljál az élet után?
Ezek a dolgok a legfontosabbak az életedben, és te semmit nem tudsz ellenük
tenni, a saját gyerekeidnek sem tudsz ezek ellen bármit is csinálni. A rokonaidnak
sem, a népednek sem. Az egész emberiség se bír mit tenni ezek ellen se saját
magának se másnak.
Tehát szolgák vagyunk mind. Te, én, a népek, mindenki a Teremtő szolgája.
és ahogyan ő akarja. Ő hozta a teremtményeit e világra, és ő viteti el őket
belőle és minden teremtménynek más és más tulajdonságokat adott. Gondolkozzál
te józan eszű ember a saját kezedről vagy lábadról! Teremtettél-e belőle húst,
vagy csontot, vagy vért, vagy akár egy szőrszálat? És gondolkozzál azon, hogy
teremtettél-e más embernek valamit a testéből? És azon is gondolkozzál, hogy
az összes létező nép teremtett-e valamit neked, vagy másnak?
Mit szólsz egy olyan emberhez, aki bement egy házba, vagy farmba, vagy irodába,
vagy gyárba - amit a gazdája elhagyott egy kis ideig - a gazda beleegyezése
nélkül, és kezdett járkálni, dolgokhoz nyúlni?
Minden józan eszű ember azt fogja állítani arról az emberről, hogy bolond
és hülye. És most kérdezd meg magadtól, hogy te ilyen vagy-e vagy sem?
Ha józan eszű ember gondolkozna saját magán, rájönne, hogy semmi nem az övé,
ami rajta van. És arra is rájönne, hogy nem szabad neki akármit is csinálni
anélkül, hogy meg ne kapná az engedélyt a gazdától, és megtudja tőle a jó
utat, és tőle kapja meg a parancsot:
Ezért az lenne az ember első kötelessége, hogy megismerje a gazdáját és annak
küldöttét.
Miért lettünk megteremtve?:
Ha megkérdezzük a világ összes orvosát, hogy a valami bölcs dolog miatt lett-e
megteremtve vagy nem?
Akkor azt válaszolnák: Igen, nagy dolog miatt. Aki viszont nemmel válaszol,
akkor az vegye ki a szemét. És ha megkérdezzük őket a szájról, fogakról, fülekről,
orról, kezekről, lábakról, szívről, tüdőkről, és minden érről és sejtről,
ami az emberben van, hogy feladatra lett-e megteremtve vagy nem? Akkor azt
mondanák, hogy? Persze! Ha megkérdezzük őket a részletetkről, akkor azt mondanák,
hogy több tíz év kell nekünk azért, hogy megismerjük az emberi testet.
Ha megkérdezzük őket az egyetlen rész fontosságáról, hogy játszik-e szerepet
az egész test munkájában? Akkor igennel fognak válaszolni. Például: a száj
dolga, hogy egyen az egész testért. A tüdők pedig a levegőt viszik be a testnek.
A szív pumpálja a vért az egész testnek. A lábak pdig viszik az embert. Tehát
az egy rész azért lett megteremtve, hogy az egész testet szolgálja. És ha
már minden részed egy bizonyos dolgért lett megteremtve, akkor az egész tested
is egy bizonyos feladatért teremtődött.
Tudod-e, hogy miért teremtődtél? Tudud-e, hogy miért teremtődtek az emberek?
Ha nem tudod hogy miért teremtődtél, akkor alacsonyabb rangú vagy a papírnál,
amely előtted van. Vagyis a papír azért van, hogy írjanak rá, de te semmi
miatt teremtődtél szerinted.
Gondolkozzál hát, hogy élsz miközben nem tudod, hogy miért lettél megteremtve?
Aki nem tudja, hogy miért vannak a dolgok az tudatlannak számít. Aki nem tudja,
hogy miért vannak a szemei, vagy a szája vagy keze és lába az még nagyobb
tudatlannak számít, mint az előző. De az a legnagyobb tudatlan, aki nem tudja,
hogy ő miért van? És nem tudja, hogy miért van az élete? Befejeződik az élete
úgy, hogy nem is tudja hogy miért élt? Az az ember, aki nem tudja hogy miért
élt, jobban értékli a kis dolgokat, mint az életet, mert azoknak a kis dolgoknak
legalább tudja a feladatát: "Akik hisznek és jótetteket cselekszenek, azokat
Allah kertekbe bocsátja majd be, amelyek alatt patakok folynak. Akik azonban
hitetlenek, azok átadják magukat (az evilág) élvezetének és (csak) esznek,
amiképpen esznek a barmok. A (pokol) tüze lesz az ő lakhelyük." [47:12]
Azok úgy élnek, ahogyan mondta a költő:
Jöttem, de nem tudom honnan
De jöttem
Láttam magam előtt egy utat, így hát mentem.
Tovább fogok menni, akár akarom akár nem.
Hogy jöttem?
Hogy láttam az utamat?
Nem tudom.
Miért nem tudom, azt se tudom.
Ha a tévelygők nem is tudják. hogy miért vannak, de mi muszlimok tudjuk. Ők
- a tévelygők - azért nem tudják, hogy miért vannak, mert nem ismerik az Urukat,
a Teremtőjüket. Mert ha elismernék Őt akkor Ő megmondaná nekik, hogy miért
vannak. Azért nem fogja az ember megtudni a teremtésének a feladatát ha az
Ura nem mondja meg neki. Mindezért kötelessége volt az embernek, hogy megismerje
az Urát - Allahot - és annak küldötteit.
Tévelygők vagyunk-e?:
Ha az ember elmerül az emberi élet vizsgálatában, akkor rájön, hogy a többség
élete téves úton van. Ugyanis a tévelygők jele hogy sok útjuk van, más az
útjuk, bizonytalanok az érzéseikben, az emberek többségének az élete ilyen.
Itt vannak az államok, állandó veszekedésben élnek, ahogyan a különböző pártok,
csoportok, törzsek. Egy párton vagy csoporton belül is veszekednek. Miért
van ez a sok veszekedés? Mi az oka? Miért van ez a tévelygés? Azért van mindez,
mert az emberek elvei illetve véleményei nem egyeznek meg. És ha jól belegondolunk,
akkor rájövünk, hogy ez a vita a következő okok miatt van:
(1) Az értelmi, műveltségi szint különbsége.
(2) Erkölcsi, érzületi szint különbsége.
(3) Dolgok megértési ill. felfogási szint különbsége.
(4) Tapasztalati szint különbsége.
(5) Érdekek változása az emberek között.
Ha pedig mindekinek megvan a saját tudása, erkölcsi érzülete, felfogása, tapasztalata
és érdeke, akkor soha nem lehet őket ezekben összehozni. De össze lehet egyeztetni
őket a véleményükben, ha egynek tesszük a tudásukat, az erkölcsi érzületüket,
a felfogásukat, az eszüket, a tapasztalatukat és az érzelmeiket. Ez is lehetetlen!
Tehát lehetetlen ezek szerint összehozni az embereket. Allah azt mondja a
Koránban:
"Ha a te Urad úgy akarta volna, akkor egyetlen közösséget rendelt volna el.
Ám ők még mindig egyenetlenkednek, kivéve azokat, akiken a te Urad megkönyörült.
Erre teremtette őket. Teljesedjék be a te Urad szava: Bizony mind egy szálig
megtöltőm a gyehennát dzsinnel és emberrel!" [11:118-119]
Akkor mi a megoldás?
Az egyetlen megoldás az, hogy tudják meg az emberek, hogy van egy teremtőjük,
aki mindent tud, övé a legtökéletesebb erkölcsi érzület, övé a legnagyobb
tulajdonságok, övé a jó nevek, ő az aki mindent tudott, soha nincs olyan valami,
amiről ne szerezne tudomást.
Ő az irgalmas Úr, akit imádnak:
"Ha hálátlanok vagytok Allah nem szorul rátok. És Ő nem leli tetszését szolgái
hálátlanságában. És ha hálásak vagytok, abban tetszését leli a ti javatokra.
És senki sem cipeli egy másiknak a terhét. Aztán Uratokhoz lesz visszatérésetek.
És Ő közölni fogja veletek, hogy mit tettetek. 'Bizony, neki tudomása van
szívetek legtitkosabb gondolatairól (is)." [39:7]
Ha az emberek keresik az Ő útját, akkor megszűnik közöttük a vita, és egyesült
szolgákként fognak élni, akik az Uruk parancsai szerint élnek:
"Ha a te Urad úgy akarta volna, akkor egyetlen közösséget rendelt volna el.
Ám ők még mindig egyenetlenkednek, kivéve azokat, akiken a te urad megkönyörült.
Erre teremtette őket. Teljesedjék be a te Urad szava: 'Bizony, mind egy szálig
megtöltöm gyehennát dzsinnel és emberrel" [11:118-119]
"És csupán azért küldtük le hozzád az Írást, hogy megmagzarázd nekik azt,
amiben egyenetlenség támad közöttük, és útmutatás gyanánt a hívő népnek."
[16:64]
De az emberek között nem szünnek meg az ilyen viták, csak ha az Urukat megismerik.
Ezért volt az első kötelessége az embernek, hogy megismerje az Urát.
Ha elgondolkozunk azon, hogy mi az a titok, amely a félelmet kelti az emberekben,
hogy mi fog történni holnap vagy a halál után?
És ha gondolkozunk azon, hogy mi a titka annak, hogy a hitetlenek állandóan
aggódnak? Akkor rájövünk, hogy mindez azért van, mert cél nélkül élnek e világon,
s nem is tudják az igazi élet jelentését. Nem tudják, hogy ki hozta őket e
világra? Nem ismerik azt az utat, amelyet az Urunk szeret, s azt sem tudják,
hogy mi vár rájuk a haláluk után? Össze-vissza élnek a világban, aggódnak
állandóan. Az emberek nem fognak nyugodtan élni, csak ha megismerik az Urukat
és hisznek is benne. Allah azt mondja:
Ezért az embernek az volt az első kötelessége, hogy megismerje az Urát és
a Teremtőjét. Ha megnézzük a titkát annak, hogy miért van ez a vita, akkor
rájövünk, hogy az emberek tudatlansága miatt van.
Az Isten álmokkal teremtette meg az embert, ezért ha a földnek a felét odaadjuk
valakinek, akkor azt mondaná: De jó lenne, ha az enyém lenne a másik fele
is.
Mi lesz az eredménye az ilyen elégedetlenségnek? A birkózás lesz az eredmény.
Nincs menekülés előle, mert egy hitetlennek, aki nem hisz Istenben más célja
nincs e földön kívül. Az egész föld nem elég egy ember kielégítésére. Hát
még amikor millióan vannak, akik ugyanazt akarják, amit ő. Hát ezért van a
birkózás a földi javakért, amelyek el fognak pusztulni valamikor. Vita úgyis
van a testvérek között, a törzsek között és az országok között is.
Ez az igazság? Aki nem vesz részt jelenleg a birkózásban az készül arra. Nincs
menekülés előle a hitetlenség árnyékában, s amikor az ember eszébe jut a halál,
akkor már rövidnek érzi az életet, s elindul mint egy bolond, hogy többet
szerezzen a földi javakból még mielőtt meghalna. Mindenféle eszközt képes
használni az ember birkózásában, akármilyen pusztító is.
Az ilyen birkózás elől nincs menekülés a hitetlenség árnyékában, csak is a
hittel. A hívő tudja, hogy a túlvilágon lesz annyi minden a Paradicsomban
amely ki fogja őt elégíteni teljes mértékben.
Azt mondja erről Allah - Magasztaltassék:
"Lépjetek be a Paradicsomba. A feleségeitekkel egyűtt örvendezni fogtok. Aranytálakat
és serlegeket hordoznak körbe közöttük és az lesz bennük, amire a lélek áhítozik,
és ami gyönyörűség a szemnek. És örökké ott lakoztok." [43:70-71]
A hívő tudja, hogy azt a Paradicsomi javat nem kapja meg, ahogyan a Pokoli
kínzástól sem menekül, anélkül hogy átmenjen azon a vizsgán, amit Allah szabott
neki e földi életben.
A hívő azt is tudja hogy a vizsgán csak úgy mehet át, ha a Teremtője parancsait
követi ill. attól távol marad, amit megtiltott neki. A hívő tudja, hogy az
Ura azt parancsolta meg neki, hogy nyerjen amit akar a földi javakból, de
megengedett úton. Becsapás, kihasználás és részedés, félrevezetés nélkül tegye
meg, s így, megkapja, ami elég neki is és annak is, akit ő lát el.
A hívő ember segít azoknak, akik nem bírnak dolgozni, vagy javakat szerezni.
Ezért olyan a hívő ember, hogy igazán dolgozik, becsületes ellenfél, segítőkész.
A hívő ember egy olyan társadalomban él, amelyben a szeretet van az ellenségeskedés
helyett, a segítőkészség az önzőség és a gyűlölet helyett, a becsület és jóság
a rosszaság helyett, a segítség a kihasználás helyett, az igazság a kegyetlenség
helyett, a szerénység a beképzeltség helyett, a megelégedés a boldogság az
aggódás és a szomorúság helyett.
Itt voltak a muszlimok, amikor hitükben erős emberek voltak. Egyre jobban
csökkentek ezek a jó tulajdonságok amíg teljesen eltűntek a muszlim társadalomból.
Visszajön az a társadalom amennyiben megerősödik a hit az emberekben. Ezért
feltétlenül szükséges volt, hogy az emberek higgyenek Allah-ban és a küldöttében.
Ilyenkor vége lesz a vitának az emberek között, és visszajön az igazi muszlim
élet. Ezért az volt az ember legfontosabb kötelessége, hogy megismerje az
Istent Allahot - Magasrtaltassék!
Mit várunk a végzés terén?:
Te és az összes ember el fogtok menni e világból 100 éven belül (ha az Isten
is így akarja), utána pedig a halottak közé fogtok tartozni. Allah azt mondja:
"Bárhol is legyetek utolér titeket a halál, még akkor is ha magasba nyúló
tornyokban éltek. Ha valami jó éri őket azt mondják: "Ez tőled van." Mondd:
"Mind Allahtól van." Vajon mi ütött ezekbe az emberekbe, hogy olyan nehezen
akarják megérteni az eseményt, amiről szó (haditan) van?!" [4:78]
Tehát te a halál fiai közül tartozol, és csak a papírodat várod, hogy kimenj
a földi életből. Most mi olyanok vagynk, mint aki a kivégzés terén van és
várja a sorát, amely elől nincs menekülés. Ugyanis lehet, hogy reggel az élők
közül vagy, este pedig a halottak között leszel, vagy fordítva is lehet. Azt
mondja Allah: "És a haláltusa elhozza az igazságot: Ez az amit el akartál
kerülni." [50:19]
Ezek múló napok és minden nap, ami elmegy a halálhoz közelít. "Ő az, aki elküldött
a pogányok közé egy közülük való küldöttet, aki hirdeti nékik a jeleit/verseit,
megtisztítja őket, s tanítja nekik az Írást és a bölcsességet - bizony, ők
korábban nyilvánvaló tévelygésben voltak -," [62:8]
El fogsz menni akár akarod akár nem, ahogyan ki fognak menni a királyok, a
nagy emberek, a gazdagok, mint ahogy az előző népeknél történt. Ugyanígy ki
fognak menni a magánemberek, a szegények, a gyengék, és az összes létező nép
is. Ugyanis az emberek nem mások, mint szolgák annál, aki életre kelti őket
vagy halálba küldi az ő engedélyük nélkül.
Magad után fogod elhagyni a vagyonodat, az állásodat, a családodat, a szeretőidet,
a tudásodat, a munkádat, a tapasztalatidat, az egészségedet, a szépségedet
és visszamegy a tested abba a helyzetbe ahogyan kezdte.
Eljön az a pillanat, amikor elválik a húsod a csontodról, az erek és a beled
szétpukkadnak. Ebből a testből csak e kevés csont lesz a por alatt. Tehát
ugyanaz lesz a sorsod mint az előzők, ezért próbáltál-e már valaha érdeklődni
a jövőd felől? Vagy érdeklődtél-e, hogy mi lesz veled majd hosszú jövőddel
(a túlvilágon)?
Te és mindenki, aki a földön van nagy erőt fejtettek azért, hogy bebiztosítsátok
a (földi) jövőtöket, amely néhány évvel számolható. De mit csináltál az állandó
és örökkévaló jövődnek? Van-e élet az élet után? Össze van-e kötve ez az élet
a másikkal? Mi a helyes út? És mi az, ami megerősíti nekünk a híveket?
Az aki megteremtett minket porból meg tud teremteni minket még egcszer majd
ha megint por leszünk. Az aki megteremtett nagy bölcsessége rejtőzik a teremtésünk
mögött, ahogyan rejtőzik a bölcsessége a halálunk mögött is, amely csak akkor
fog kimutatódni, ha már a következő fázist fogjuk élni. Az aki tökéletesen
megteremtette az embert spermacsebből nem fogja hagyni elveszni feleslegesen.
Az aki az igazságot állított a földön és az égen most ő fogja megint állítani
majdan az elszámolásnál. Megjutalmazza a jócselekvőt, és megbünteti a rosszcselekvőt.
Az aki küldötteket küldött az embereknek, hogy figyelmeztessék őket a Feltámadás
Napjától nem fogja megszegni az ígéretét és lesz elszámolás.
A Feltámadás Nap jelei közül már sok beteljesült ahogyan mondta Mohammad Próféta
- Allah áldja meg! Csak az van még hátra, hogy lássuk magát a Feltámadás Napot,
ahogyan láttuk már a jeleit.
Már bizonyos, hogy a föld jegyzi a munkáinkat (hang és kép), amely majd elő
fog jönni, erről Allah azt mondja:
"Amikor remegve megrendül a föld, s kiveti a föld a terhét, és azt mondja
az ember: "Mi történt vele?", azon a napon elmondja a híreit," [99:1-4]
Aki meg tudja kezdeni a teremtést és még egyszer meg tudja kezdeni, az képes
lesz minket is még egyszer megteremteni. Tehát igen veszélyes már a helyzet,
ugyan állandó jövőről van szó: vagy állandó kényelem vagy állandó pokol!?
Az a félelem, ami benned van, amelyet a rejtett jövőd kelti nem fog elmúlni,
csak ha hiszel az Urad prófétáinak. És bizonyos leszel, hogy az amit neked
mondtak való igaz. Ha bizonyos leszel, hogy az Urad az, aki életre keltett
és a halálba fog küldeni, akkor már elmúlik az aggódásod és félelmed, s akkor
már boldog leszel.
Tehát a félelem is az aggódás csak akkor múlik el, ha hiszel Allah-ban - az
egy Istenben - és az Ő küldöttében. Ezért az volt az ember első kötelessége,
hogy megismerje Allahot - Magasztaltassék! - és az Ő prófétáját.
A legnagyobb kötés: Az ember gyengének érzi magát egy olyan erő előtt, amely
megteremtette őt ahogyan ő - az erő - akarta, anélkül, hogy beleszólása lehetett
volna.
Az Ura Ő a teremtő és a gazda, az ember maga pedig a teremtmény és a szolga.
Az Ura az erős, a hatalmas és az odaadó, az ember pedig gyenge, a félős és
a rászoruló. Az Ura a gazdag, ő pedig a szegény, az Ura a mindenfelett levő,
Ő pedig az alattalevő. Az ember bizonytalan és tudatlan, az Ura pedig a teremtője,
aki mindenttudó az igaz utat mutató, aki megtanította az embert arra, amit
nem tudott. Ó mennyire nagy szüksége az embernek, aki teremtmény és szolga,
gyenge és félős a teremtőjére, aki erős, hívő, mindenfelett levő és mindent
odaadó.
Ó mennyire nagy szüksége van a szolgának, aki bizonytalan és tudatlan az Ura
útmutatására, aki mindent tud. Az embernek igen nagy szüksége van arra, hogy
állandó kötést vagy kapcsolatot biztosítson közte és az Ura között. Mert ha
bebiztosítja azt a kötést, akkor nem fogja érezni a nagy félelmet, s az Ura
megfigyelése alatt fog élni boldogan. Ezt a kötést és annak eredményeit láttuk
már a régi muszlimok történelmében.
De ez a boldogság és az isteni figyelések és a győzelmek csak akkor fognak
teljesülni, ha a legfontosabb kötés vagy kapcsolat felépül a szolga és az
Ura között. Az a kapcsolat az, hogy higgyen a teremtmény a teremtőjében!
Hát ezért volt feltétlenül szükséges az, hogy higgyünk Allah-ban és az Ő küldöttében,
aki megmutatja nekünk a helyes utat, amely ahhoz a kötéshez vezet. Így tudjuk
már, hogy az volt az első kötelessége az embernek, hogy megismerje az Urát
és annak küldöttét.
Egy fény pusztítja a sötétséget:
* Aki nem ismeri a teremtőjét sötétségben él.
* Aki nem ismeri a gazdáját, aki azt teszi vele amit akar, sötétségben él.
* Aki nem tudja, hogy miért lett megteremtve és miért létezik, egyáltalán,
sötétségben él.
* Aki nemtudja a helyes dolgot és a fényt, amely az Urától jött sötétségben
él.
* Aki nem tudja, hogy merre lesz a jövője, amihez közeledik minden nap, sötétségben
él.
* Aki nem tudja az utat, amiben élnie kell az Ura beleegyezésével és figyelésével,
sötétségben él.
* Aki nem tudja az utat, amely kivezeti őt e sötétségből, benne fog maradni
és nem fog onnan kijönni.
Ha gondolkozna a józan eszű ember egy kicsit, akkor jönne hogy az a fény és
a helyes út, amely kivezeti őt a sötétségből elsőbbséget élvez, mint bármilyen
más dolog.
Ha az Urán gondolkozna a józan eszű ember, akkor rájönne, hogy az Ura - Magasztaltassék!
- minden dolgot oda tett ahova tartozik. Példának okáért az emberi test: minden
eret, ideget, testrészt odatett ahova kell, hogy legyen, ahogyan minden rendszert
is a helyére tett.
A növényeknél is és az állatoknál is ugyanaz van, mint az embernél. Ugyanis
minden oda van téve ahova kell, hogy legyen.
A föld alapelemei is, külön-külön minden elem más-más dolgot szolgál mint
a másik (levegő, por, hegyek). Az évszakok is azt csinálják, ami kell. A nappal
és az este is. A csillagok és a bolygók is azt csinálják, ami kell.
Tehát minden dolog el van rendelve egy bizonyos feladatra, mert a teremtője
az:
"aki teremtett és megformált, és aki mértéket adott az igaz útra vezérelt,"
[87:2-3]
"Mózes azt mondta: "A mi Urunk az, aki mind dolognak megadta a maga teremtett
voltát, aztán az igaz útra vezérelt"." [20:50)
Nos gondolkozzon a józan eszű ember azon, hogy ha már egyszer az Ura olyan
dolgoknak előírta a helyes utat, amelyek kevesebbek is és nagyobbak is nála,
akkor nem hagyhatta őt helyes útmutatás nélkül.
Ha az ember gondolkozna saját magán, akkor rájönne, hogy a testének szüksége
van a levegőre, vízre, fényre, ennivalóra, ruhára, fekvőhelyre, vérre, húsra,
csontra, fogakra, s mindezt az Ura bebiztosította neki. A széklet eltávolítására
is szüksége volt, hát azt is bebiztosította neki. Ha már a legkisebb dolgok,
amelyek az emberi testben vannak, előírta az Úr az útjukat, akkor nem hagyhatta
őt - az embert - helyes útmutatás nélkül.
Az embernek nagy szüksége van olyan fényre, amely kihozzaa őt a sötétségből,
tudatlanságból, tévelygésből, aggódásból és bizonytalanságból, amelyek az
élete legfontosabb dolgában vannak. Ha az ember gyártana egy gépet, akkor
küldene vele olyan valakit, aki megmagyarázná az embereknek a gép gyártásának
a célját. Tehát az ember teremtője se hagyja őt - az embert - világos útmutatás
nélkül. Már eljött hozzánk a fény és a helyes útmutatás, de a hitetlen ember
vaknak tetteti magát és a saját eszét követi. Azt mondta a Magasztos Úr:
"Ti Írás birtokosai! Eljött immár hozzátok a mi küldöttünk, hogy világosan
elmagyarázzon sok mindent, amit elrejtettek az Írásból, és (ugyanakkor) sok
mindenben elnéző (irántatok). Fényesség és nyilvánvaló Írás jött Allahtól
hozzátok. Ezzel vezérli Allah a béke útjaira azokat, akik az ő tetszésére
törekedtek, és - az ő engedelmével - kihozza őket a sötétségből a fénybe,
s az egyenes útra vezérli őket." [5:15-16]
Nics olyan nép, akinek ne küldött volna az Úr küldöttet:
"Elküldtünk téged az igazsággal, mint öröm-hírhozót és intőt. Nem volt olyan
közösség, amelyben ne lett volna korábban intő." [35:24]
A történelem pedig azt bizonyítja, hogy minden népnek - ami létezett - volt
vallása, akár igazi vallás maradt akár változtatták.
Tehát senkinek nics oka rá, hogy ne legyen vallásos, ugyanis Allah a vallást
fényként küldte az embernek a prófétákkal, hogy kihozzák az embereket a sötétségből
a világosba. Tehát senkinek nincs joga a sötétségben maradni ezek után. Erről
Allah az mondja:
"Küldöttekről, (akik) örömhír-hozók és intők gyanánt (jöttek el), hogy a küldöttek
(fellépése) után az embereknek ne lehessen éhűk Allah ellen (mondván, hogy
semmiről nem tudnak). Allah hatalmas és bölcs. [4:165]
Az a bizonyos fény napjainkban is létezik. Itt van a Korán, amit közvetít
több tíz rádió és TV állomás abban a képében, amiben Allah leküldte. Allah
épségben tartotta a Koránt mindenféle beleírástól, ahogyan rengeteg ember
fejben tudja. A tudósok sokasága minden időben tanította a Koránt és annak
minden tudományát. Akkor mi lesz a bizonyítéka annak az embernek, aki még
mindig sötétségben él, miközben meg fogja kérdezni őt az Ura a Feltámadás
Napján:
"Amikor végül megjönnek, (Allah) azt mondja: "Vajon hazugsággal vádoltátok
a jeleimet, holott nem foghattátok föl azt a tudásotokkal, hogy mit cselekedtetek?""
[27:84]
Abban a világos és helyes útmutatásban, amit Allah küldött válasz van az ember
minden kérdésére, ahogyan gyógyszer van a szív minden betegségének. Ezzel
az útmutatással teljes meggyőződés van minden józan eszű embernek.
Amikor az ész emberei megismerték az Uruk helyes útmutatását, akkor meg is
tudták, hogy igaz:
"Azok akiknek tudás adatott, látják, hogy ami leküldetett hozzád az Uradtól,
az az Igazság és annak az útjára vezérel, aki a hatalmas és a magasztalásra
méltó." [34:6]
Így viselkedtek az ész emberei, amikor megtudták az igazságot. Akkor mi az
annak, aki még mindig sötétségben él? Azt mondja Allah:
"Akik Allahról vitatkoznak az után, hogy ő már meghallgatásra talált (náluk),
azoknak az érvelése semmit sem nyom a latba uruk előtt. az (ő) haragvás(a)
támad rájuk és szörnyű büntetés lesz az osztályrészük." [42:16]
Fény segít a tudomány keresőinek:
Ahogyan az ész emberei reagáltak Allah fényére, ugyanúgy a tudományos emberek
is reagáltak - keleten és nyugaton. Főleg miután a keresztény papok elutasító
dolgokat követtek a tudományos emberekkel, ami oka volt a vallástól való távollétnek.
Ugyanis a papok megpróbálták a vallást rákéinyszeríteni az emberekre, s ezzel
az emberek még jobban távolodtak el tőle.
De amikor megpróbáltak - a tudósok - elszökni az Istenben való hittől, találkoztak
a jeleivel. S amikor hitetlen axiómát próbálnak bebizonyítani, akkor az Isten
olyanokat fedezetett fel, ami leveti az axiómát. Az Úr jelei rákéinyszerítették
a tudósokat arra, hogy hitterjesztők legyenek miután hitetlenség terjesztői
voltak.
Hát nem tudták ezek a hitetlen tudósok és hitetlen emberek, hogy Mohammad
próféta - Allah áldja meg! - az eredeti és igazi vallással jött? S nem tudták,
hogy Mohammad próféta már rámutatott azokra megváltoztatott dolgokra, amelyek
a keresztény vallásban vannak - sok századdal ezelőtt - amelyeket a tudósok
most fedeztek fel? Hát azt se tudták a hitetlenség hívői - főleg az iszlám
országokban -, hogy a tudósok már rámutattak a hitetlenség és pogányság hitvány
dolgaira?
És azok közül a tudósok sokan hitterjesztők lettek. A következőkben felsorolunk
néhány ilyen tudományos ember mondásait:
1. Dr. Walter Scalender Breg:
Ő egy filológiai és biokémiai tudós. Fiota Egyetemen tanít filológiát és biokémiát:
"Azok, akik tudományos munkát végeznek miközben hisznek Allahban - az Istenben
- nagy boldogságot élveznek. Még nagyobb az élvezetük, amikor valami újat
felfedeznek, mert még jobban megbizonyosodnak arról, hogy milyen mélyre nyúlnak
Allah kezei ebben a világban"
2. Andrew Cononai
Természettudós (1925-1946). Azt mondta az "Isten létezése való igazság" című
könyvében:
"Látszik, hogy hitetlenek amilyen vak bizonytalanság van náluk, vagy egy elcsábított
agyrészük megakadályozza nekik, hogy felfogják a következőt: A létező tényezők
az egész világban akár élők vagy halottak semmi jelentésük nincs, ha nem hisznek
Allah - az Isten - létezésében."
3. Hearshle, az angol csillagász:
"Minél jobban bővül a tudás köre, annál többen lettek a bizonyítékok arra,
hogy van egy örökkévaló Teremtő, aki olyan erővel rendelkezik, amelynek nincs
határa. Ugyanis a geológusok, matematikusok, csillagászok és természettudósok
összefogtak, hogy minél jobban emeljék a tudás szintjét, amely Allah nagyságára
utal."
4. Dr. Woots, a francia kémikus
"Ha valamikor úgy érzem, jogy az Allah-ban való hitem megrázkódik, akkor elindulok
az akadémiai laborba hogy felnöveljem."
5. Dr. Mernit Stanly Congden
Természettudós és filozófus azt mondta:
"Minden, ami a világon van mutat Allah létezésére és nagy tudására és nagyságára.
Mi tudósok, amikor valamit tanulmányozás alatt teszünk a világ dolgaiból,
nem csinálunk mást, mint Allah kezei nagyságát figyeljük. Ő Allah, akit nem
csak a tudományos eszközökkel figyelhetjük, hanem az Ő jelei által is, amiket
magunkban figyelhetünk. S a világ minden atomjában is megfigyelhetjük. A tudomány
nem más, mint Allah teremtésének a hatását megfigyelni."
6. Edward Loter Kabel
Állattudomány tudós, tanszékvezető a San Francisco-i Egyetemen. Art mondta
miután felsorolt néhány bizonyítékot a hitére:
"Nem itt a helye, hogy még több bizonyítékot soroljunk az e világ tökéletességére.
De én már sok ilyen bizonyítékra rájöttem a sok kutatás által, amelyeket a
bogarak szárnyain végeztem. S minél jobban belemerülök ebbe a tanulmányozásba,
annál erősebb lesz a hitem Allah-ban. Ugyanis ez a sok természeti jelenet,
amivel a tudomány nagyon foglalkozik nem más mint Allah világos jelei az e
világ tökéletességére."
Allah már megmutatta a kutatóknak a jeleit az Ő létezésére. Ahogyan a Korán
ill. Mohammad próféta csodáit is már megmutatta nekik. S itt van a sok ember,
akik seregekben lépnek bele az iszlámba, főleg a kutatók közül. Itt van a
sok iszlám központ, amely létrejött szerte a világban (Európában és Amerikában
is). Azok, akik belelépnek az iszlámba teljes akarattal és tudással, de azok
akik kilépnek belőle - ha vannak - tudatlanságuk miatt csinálják.
Az elszámolás közeledése:
Te józan eszű! Neked azért van szükséged a hitre, hogy megmentsd magad a Pokoltól
és bejussál a Paradicsomba, s azért, mert Allah nem teszi egyenlővé a hitetlent
és a hívő munkáját. S azért, mert az egek megteremtője feltétlenül fel fogja
tenni az igazság mérlegét majd. S azért, mert az, aki megteremtetett spermacseppből
nem fog téged elveszíteni. És azért, mert ennek az életbázisnak - földi életnek
- csak akkor fogjuk pontosan megtudni a teremtésének az igazi bölcsességét,
amikor a következő életben leszünk, s akkor megmutatja a föld a benne őrzött
dokumentumokat. (*)
(*) A tudósok már fel tudják venni azt a cselekvést, amit csinált az ember egy perccel utána. Allah azt mondja a Koránban: "Azon a napon elmondja a híreit, mivel a te Urad sugallatot ad neki. Azon a napon az emberek külön-külön jönnek elő, hogy lássák tetteiteket. [99:1-6]
Ember
céljai nem teljesülnek az e világi életben, hanem csak a túlvilágon, s az aki
a teremtést megkezdte és mégegyszer meg tudja csinálni az már előírta a halált
is és az életet is. Az a teremtő küldötteket küldött a földre és bizonyítékokkal
erősítette őket. Ők elmondták nekünk a jövőt - sugallat által -, a hitetlenek
jövőjét, hogy olyan pokolban lesznek, melynek az emberek és a kövek a tüzelőanyaga.
Ahogyan elmondták azt is, hogy a hívőknek nagy lesz a jutalmuk olyan Paradicsomban,
amely olyan széles, mint a föld és az egek.
Mohammad próféta - Allah áldja meg! - elmondta nekünk, hogy Ő a próféták pecsétje
- utolsója -, ahogyan azt is elmondta már, hogy közel van az elszámolás napja
és annak jeleiről is beszélt, amelynek utána fognak jelentkezni. A Próféta ezt
a Korán verset azzal magyarázta, hogy a föld tanuskodni fog majd az emberek
ellen, és mutatni fogja, amit csináltak az emberek.
Azokból már láttunk is. Senki se hitte régen, hogy ezek a dolgok, amikről mesélt
a Próféta be fognak következni, de már láttunk is belőle és fogunk is még. Ahogyan
látni fogják a Paradicsomot a hívő embrek és a Poklot a hitetlenek.
A következőben felsorolunk néhány jelet, amit mondott a Próféta:
1. Csoda dolgok megjelenése, amelyeket nem is lehet elképzelni. Ez az idő, amit
most élünk a csodák, a kitalálások, az elvek és az erkölcsi érzületek ideje.
Ebben az időben már nagy dolgokat láttunk, amelyeket elképzelni se lehetett
volna. Erről a dolgokról már mesélt nekünk a Próféta: "Addig nem lesz a Feltámadás
Nap, amíg nem láttatok olyan nagy dolgokat, amelyeket még nem láttatok soha
és nem is gondoltatok rájuk."
És azt is mondta: "Mielőtt lesz a Feltámadás Nap olyan nagy dolgokat fogtok
látni, amelyeket tagadni fogtok, s akkor azt fogjátok mondani: Mesélték-e már
nekünk ezeket a dolgokat? Ha már láttátok, akkor emlékezzetek meg Allah-ról
és tudjátok meg, hogy az lesz a Feltámadás Nap kezdete."
2. A mezítlen lábú pásztorok magas épületeket építenek:
Senki nem hiszi - kivéve a hívő -, hogy a pásztor, akinek cipőre se volt pénze
magas épületeket fog építeni. Most már saját szemünkkel láttuk az olajat a pásztoroknál
kijönni és utána kezdtek igen magas épületeket épiteni. Erről a Próféta a következőket
mondta: "Ha már látod a mezítlen lábú, a ruházatlan pásztorokat igen magas épületeket
építeni, akkor várd meg az óra közeledését."
3. A Házak díszítése, ahogyan a ruhákat szokták. Senki nem hitte régen, hogy
az emberek sokat fognak költeni a házak díszítésére, mivel igen sok pénzbe kerül.
Most már látjuk a díszített házakat pontosan olyan ahogyan a Próféta - Allah
áldja meg! - mondta: "Addig nem lesz az óra - a Feltámadás Nap - amíg az emberek
olyan díszített házakat fognak építeni, mint a szép díszített ruhák."
4. A földrészek közeledése egymáshoz:
Ez se volt senkinek sem az eszében, hogy a föld részei közeledni fognak egymáshoz
addig amíg az ember láthatja egyszerre. A Próféta - Allah áldja meg! - azt mondta:
"Nem lesz a Feltámadás Nap addig amíg rövidülni fog az idő és összezsugorodik
a föld." Itt van a föld összezsugorodva, ugyanis a rakétákból már egyszerre
látszódik az egész, a távolságok is közelek lettek nagyon, amely a föld zsugorodását
jelenti. A hangok is mindenhonnan hallhatók igen messzi távolságoktól, s ez
is a föld összezsugorodását jelenti. Mindez a Feltámadás Nap jelei közül tartozik,
ahogyan a Próféta mondta.
5. A vadállatok beszélni fognak, ahogyan a tárgyak is. És a feleség hírei fognak
érkezni a férjhez. Ki gondolná, hogy a vadállatok beszélni fognak? Ezt lehetetlennek
tartották régen, de ma már kezdtek beszélni, és itt vannak a macskák, amelyek
tudnak beszélni. És holnap a vadállatok is beszélni fognak, s ahogyan az óra
jelei már bekövetkeztek és megtörténtek ugyanúgy maga az óra is be fog következni.
Azt se hitte senki régen, hogy a tárgyak is fognak beszélni. És itt van a rádió
a TV az URH-s készülékek mind beszél valamilyen hullám segítségével. Ki hitte,
hogy a tárgyak közvetíteni fogják a házban történő dolgokat, pedig megtörtént
már a lehallgató készülékek által.
Nem fogjuk furcsálni azt se, hogy ha a jövőben olyan lehallgató készüléket fognak
találni, amely a cipő része lesz. Ugyanis már kitaláltak olyan rádiókat, amelyek
szemüveg vagy labda vagy más furcsa alakú tárgyak. A Próféta - Allah áldja meg!
- azt mondja: "Arra esküszöm, akinek a kezében van a lelkem, hogy nem lesz a
Feltámadás Napja amíg beszélni fognak a vadállatok, és a férfi cipőjének a kötője
közvetíti a háza népének a cselekedeteit."
6. Tudományos fejlődés vallás tudatlanság mellett:
Régen az volt, hogy ha sok ember van, aki tud olvasni, akkor az a vallásjog
ismeretére utalt. És még ha sok ember volt, aki magára tudta volna vállalni
a felelőséget, akkor az jó jelnek számított. De ami most van az pont a fordítottja.
Erről a próféta azt mondta: "A feltámadás nap közeledésének a jelei közül az,
hogy sok olvasótt ember lesz de sok tudatlansággal, és sok képességekkel rendelkező
ember, de kevés felelőség vállalkozóval."
7. A pénz, a nagy kereskedés és az írástudós sokassága:
Azt mondta a próféta - Allah áldja meg! -: "Az óra közeledésének a jelei közül
az, hogy sok lesz a pénz, sok lesz a kereskedés és elterjed a toll szerepe."
8. A nő meztelensége:
Senki eszében meg nem fordult volna soha a gondolat, hogy muzulmán nők a meztelenségre
fognak vetemedni, és olyan dolgokat fognak művelni ami a férfiak vágyát felkeltheti.
De a sok ruha ellenére a meztelenkedés megfigyelhető napjainkban, ezek a szűk
ruhák a nőt olyanná teszik mint ha meztelen lenne, ezek a könnyed lenge ruhák
felfedik a testet sokkal inkább mintsem, hogy eltakarnák, ezek a rövid ruhák
igen nagy részt a női testből fedetlenül hagynak. Az uszodákban szintén ezt
figyelhetjük meg, ahol a nők férfiakkal együtt használják, és ezen a helyen
a nők szintén megszabadulnak a ruháiktól, egész testük meztelen, kivéve talán
a szeméremtestüket és mellüket. Ők azok akik felöltöznek, mégis mezítelenek.
Az ilyenekről szólt a Próféta: "Az én vallási közösségemből két csoport a Pokolban
lesz, akit nem láttam: az egyik, melynél ökör farokhoz hasonló korbácsok vannak
és azzal verik a népet, a másik a nők, akik felöltözve is meztelenek és a fejük
olyan, mint a teve pópusa."
9. A férfiak nőkhöz való hasonlítása, és a nők férfiakhoz való hasonlítása:
Az elődök közül senkinek sem jutott eszébe, hogy férfi hasonlítson egy nőhöz
vagy fordítva, különösen nem eshetett meg ez a törzsi társadalomban, ahol a
leány gyermeket élve temették el, hogy megszabaduljanak a szégyentől. A Próféta
- Allah áldása reá! - szólt erről és tudatta hogy ez az Óra közeledtének jelei
közül való: "Az Óra közeledésének a jele, hogy a férfiak a nőkhöz kezdenek hasonlítani,
míg a nők a férfiakhoz."
10. A kutyák nevelése és a gyereknevelés gyűlölete, bűnös dolgok megjelenése:
Senki sem gondolta, hogy a gyermeknevelés gyűlöletes, kínos lesz egy olyan társadalomban,
ahol a gyermek a család büszkeségének számít, ezzel szemben előtérbe kerül kutyák
nevelésének a kedve. Ám Allah a prófétaság okán fellebbentette az idők fátylát
Mohammadnak, s tudatta vele, hogy ez az idők végét jelzi.
Így szólt a Próféta: "Ha közeledik az Idő (vége) a férfinak kedvesebb lesz kutyát
nevelni, mint a saját gyerekét, nöni fog a törvénytelen gyerekek száma."
Ezek azok a jelek, amiket tapasztalhatunk is és ezekről szólnak a prófétai hagyományok
is, melyek az idő végzetét jelentik, századokkal előre értesítve annak bekövetkeztéről.
Az ésszel bírót arra kell, hogy ösztönözze, hogy elgondolkozzon ezeken és a
világon, melyben él.
A világ és annak valósága:
Ha elgondolkozol eddig eltelt életeden, s a sír szélén elmerengsz azon a tényen,
hogy te ezen a világon csak átutazó vagy, ahogyan erről a Próféta is szólt:
"Úgy élj ezen a világon mintha idegen vagy átutazó lennél." Vajon elgondolkodtál-e
mi köt ide, s mi a túlvilágra, vagy teljesen elfoglalt, hogy minél több vagyont
gyűjts össze, többet mint amire szükséged lehet, és teljesen elhanyagoltad,
amire holnap lehet szükséged.
Kérdezd csak meg magadtól mi az amiből tényleg hasznod származik, amiért úgy
harcolsz: semmi sem a tiéd hacsak az nem, amit megettél s megemésztettél, vagy
a ruha, amit kopottra hordtál vagy a pénz amiből adakoztál, úgy hagyod itt ezt
a világot, hogy semmi földi jót nem viszel magaddal, mindent itt hagysz. Ha
összegyűlne mindaz az embertömeg, akik előttünk éltek a földön, azt látnánk,
hogy emberek ezrei harcolnának ugyanazon a föld darabért, s közülük mindenki
azt állítaná, hogy ő birtokolta. De ki is a valós birtokos? Így szólt Allah:
"Bizony mi vagyunk azok, akik életre keltünk és halálba küldünk és mi vagyunk
az örökösök. Mi tudjuk, kik azok akik előre sietnek és kik azok, akik hátra
maradnak. Az Urad azonban összegyűjti őket, mert Ő a Bölcs és Mindenttudó."
[15:23-25]
Ha elgondolkozol a dolgodon és ismered a Teremtődet és az Ő hozzád küldött prófétáját,
akkor tudni fogod, hogy e világ csak a megpróbáltatások és a vizsgák helye,
ahol egymást követik az emberek, hogy világossá váljék ki az engedelmes és ki
az, aki ellenszegül? Aztán elhagyják úgy ahogyan érkeztek. "és most egyenként
jöttök el hozzánk, úgy ahogyan először megteremtettünk benneteket, s mindent
magatok mögött hagytok, amivel felruháztunk benneteket." [6:94]
Ha ismernéd a túlvilágot és annak valóságait, akkor megmentenéd magad annak
veszélyeitől.
A túlvilág:
Ha az evilág véges, megszámolt számú napokból áll, úgy a túlvilág örök, soha
el nem múló, az evilág tele van szerencsétlenségekkel, a túlvilág viszont a
gyönyörök helye, így szólt Allah: "és a Paradicsom teljesen közel kerül az istenfélőkhöz.
Ez az amire ígéretet kaptatok, ez jár minden bűnét megbánónak, és parancsot
teljesítőnek aki láthatatlanul is féli a Könyörületest és megbánásra kész szível
jön, lépjetek hát be békével, ez az Örökkévalóság Napja. Övék az, amit csak
akarnak, és nálunk még több van." [50:31-35]
Ám a hitetlenek megállnak az Úr előtt azt kérik, hogy még egyszer visszatérhessenek,
hogy jótetteket vihessenek véghez, s ne azt amit ténylegesen tettek, azt a feleletet
kapják, hogy már így is nagy haladékot kaptak, amely elég lett volna, hogy figyelembe
vegyék az intést, hiszen már elérkezett hozzájuk is az intő, de nem félték azt
a napot, amikor nem lesz nekik segítőjük.
Így szólt Allah: "azoknak a gyehenna fog jutni, nem ítéltetnek halálra és büntetésük
sem fog soha sem enyhülni. Így büntetünk minden hitetlent. Felkiáltanak: Urunk,
engedj elmenni bennünket, jót fogunk cselekedni, nem úgy ahogy eddid cselekedtünk.
Vajon nem addig engedtünk-e benneteket élni, ami elég lett volna arra, hogy
hallgassatok az intő szóra. Pedig eljött hozzátok az Intö. Ízleljétek hát meg!
A bűnösnek nem lesz segítője." [35:36-37]
A hit a megmenekülés és győzelem cselekedetének az útja:
Csak akkor számíthatsz a túlvilági gyönyörre, megnyugvásra a Teremtőnél és arra,
hogy megmenekülsz a szörnyű büntetéstől, ha őszinte szívű hívő vagy, mentes
vagy a kételkedők kétségeitől, akikről így szólt Allah: "ha azt mondják nekik
Allah ígérete igaz, a végső Órát illetően sincs kétség. Ti akkor azt mondjátok,
mi nem tudjuk mi az az Óra, nekünk csak sejtéseink vannak róla." [45:32]
Szükség van tehát a hitre, a bizonyítékokra, melyekre a hit épül.
A tudás (az ismeretszerzés) a hit útja:
Ha az ember őszinte akar lenni magával szemben és tudja, hogy a legfontosabb
dolog a létében az nem más mint Urának és az Ő prófétájának ismerete és mindez
vezethet el úgy az evilági mint a túlvilági boldogsághoz, akkor szükséges számára,
hogy a hit bizonyítékait és érveit is megismerje. Mivel Allah a tudást a hit
útjává tette, a Benne való hit útjává, így szólt a Magasztos: "tudd nincs más
isten kivéve Allahot." [47:17]
Így szólt Allah: "és talán az, aki tudja hogy ami leküldetett hozzád az uradtól
az az igazság, az vajon olyan-e mint a vak? Csak az ésszel rendelkezők hallgatnak
az intésre." [13:19]
Az utánzás, az imitálás veszély a hitben:
A Magasztos Allah világosan megmagyarázta, hogy az elődök, ősök vak utánzása
- anélkül hogy biztos tudással rendelkeznénk azokról a jegyekről, amelyekkel
a hitetleneket kárhoztatta - nem helyén való.
Így szólt: "és ha az mondatik nekik: kövessétek azt, amit Allah nyilatkoztatott
ki! azt mondják: nem mi azt követjük, amit atyáinknál láttunk. De ha vajon az
ő atyáik nem tudtak semmit és nem vezéreltettek az igaz útra." [2:170]
És ha azt is világossá tette, hogy a hithez vezető út az az, amit Mohammad kinyilatkoztatás
gyanánt kapott, vagyis maga a tudás. Továbbá az, aki hitét illetően nem rendelkezik
tudással az hasonlatos a vak emberhez, a vak embert pedig bárki bárhová vezetheti.
Így szólt a Magasztos Allah: "és talán az, aki tudja, hogy ami leküldetett hozzád
az Uradtól az az igazság, az vajon olyan-e mint a vak? Csak az ésszel rendelkezők
hallgatnak az intésre." [13:19]
Ezért a hitében vakon utánzó, imitáló muzulmán számára bármilyen új hívás, gondolat
kihívást jelenthet, mivel vak, s hiányzik hitéből annak valósága, eltűnik az
igaz fénye, visszájára fordulnak a dolgok. Ingadozva, bizonytalanul szolgálja
Allahot, az igaz Iszlámnak csak egy részét vállalják magukra, míg a többi részéről
lemondanak, mert az talán nehézségeket rejt magában rájuk nézve, vagy mert hitükben
bizonytalanok. Így szólt a Magasztos Allah: "Vannak az emberek között olyanok,
akik Allahot ingadozva szolgálják, ha valami jó éri őket, abban megnyugszanak,
ám ha valami baj éri őket elfordulnak. Ők az evilág és a túlvilág vesztesei."
[22:11]
E, a vakon utánzó hit nem állja meg a helyét a kételkedők kétsegei előtt napjainkba.
Sok megpróbáltatás, kihívás és csábítás ér bennünket melyből csak az menekülhet
meg, aki úgy ismeri vallását, ahogyan az a Prófétától tovább adatott. A prófétai
hagyomány is ezt támasztja alá: "lesznek próbatételek, kihívások, melyekből
csak a vallását jól ismerő menekülhet meg."
A hit a boldogság, a boldogulás útja: (mely jócselekedetek által növekedhet)
Aki maga és az emberiség boldogulását tartja szem előtt, annak a hithez kell
fordulnia, aki jóravaló életet akar élni és jócselekedeteket akar véghez vinni
evilágon annak szintén a hithez kell fordulnia. Mivel a jótett, a jóravaló viselkedés
a hitnek a gyümölcse, eredménye. Aki pedig a túlvilági boldogságot és megmenekülést
tartja szem előtt - megmenekülést a büntetéstől - annak is a hithez kell fordulni.
Aki pedig már rendelkezik a hittel a tudás, az ismeret és a jó ítélőképesség
által, annak az a feladata, hogy azt tovább növelje és védje jó tettekkel és
helyes életvitellel mivel "a hit az isten iránti engedelmesség által nő, és
a szembefordulás által csökken."
Ily módon vezetett bennünket a Próféta - Allah áldja meg! - a helyes útra.
A kultúra kritikus helyzetben: (melyből csak a hit segítségével lelhető meg
a kivezető út.)
Napjainkban az emberek a hitetlen kultúra bűvkörében élnek, tévelyegve anélkül,
hogy életüknek bármilyen értelmet tudnának adni vagy okot. A mai kultúra csak
arra tanított meg, hogyan éljünk meg, de arról nem szolgál híradással miért
teremtettünk? Miért élünk? A mai kultúra hasonlatos ahhoz a hajókészítőhöz,
aki érti ugyan a mesterségét, szépen el is készítette a hajót, feldíszítette,
utasokat hív, elmagyarázza nekik, hogy mit készített elő a számukra, hol fognak
enni, inni, aludni stb. Ám jön a kérdés: Hova tart a hajód?. Nem tudom! - felelte.
Napjaink kultúrája is ilyen, az ember megtanulta, tudja hogyan éljen, ám nem
tudja miért? Azt sem tudja mi az oka a létüknek? Ebből a tévelygésből az emberek
az evilágon csak akkor lesz kiút ha kapcsolatba kerülnek a teremtőjükkel, aki
megteremtette őket, mivel Ő az egyetlen aki tudja, hogy miért teremtette az
embereket. Valamilyen oka, bölcs gondolata volt a Teremtőnek az emberek teremtésével,
ám a teremtett lény nem láthat a Teremtőjének a lelkébe, hogy kifürkészte titkait.
Csak úgy ha követi Teremtőjének tanításait "Te tudod mi van az én lelkemben
de én nem tudom mi van a te lelkedben." [5:116]
Míg az ember nem ismeri Teremtőjét addig jelentéktelenebb mint egy darab papír
vagy megvetendőbb mint egy ganajtúró bogár.
A mai kultúra jegyei közül való az ijesztő nyugtalanság, mely megrázza felkavarja
úgy az egyén mint a társadalom életét, olyannyira hogy ez akár öngyilkossághoz
vagy kábítószer fogyasztásához is vezethet. Ennek a nyugtalanságnak és félelemnek
az oka az, hogy hiányzik az egyén életéből a megnyugvás.
Mert mindaz, amivel rendelkezik az ember az nincs valójában az ő birtokában,
mert nem ő teremtette és nem ismeri a valóságos birtokost. Továbbá a halál,
mely meglepi az embert elpusztít, megszüntet minden biztonságérzetet, és ismeretlen
állapotba helyezi az embert. Az emberek között különböző nézetek, vélemények,
álláspontok, irányzatok léteznek, s ha az ember Allah igaz útmutatásától messze
él, akkor nincs menekvése. Ám a hit segít. Az emberek közötti ellenségeskedés,
harc, háborúskodás mind-mind a hitetlenség termékei, amelyből csak a hit mutathat
kiutat.
Napjaink civilizációja a kizsákmányolás és a bűn árnyékában él, mert azok, akik
a törvényeket hozzák - melyek az emberek sorsáról dönthetnek - akár parlamenti
demokráciában, akár egy-párti rendszerben is születtek is ezek a törvényalkotók
mindig a maguk érdekét veszik figyelembe, vágyaik megvalósítását tartják szem
előtt. Láthattuk az amerikai nép példáját, ahol a kapitalisták győzelme érdekében
történt minden. Vagy az orosz nép esetét, ahol a kommunista párt akarata érvényesült
s a párt vezető speciális kiváltságokat élvezhettek. Láthattuk, hogy igázzák
le saját népüket és kényszerítik rájuk a vasfüggönyt. E két példa alapján megítélhetjük
a többi hitetlen törvényhozási rendszert is. A bűn és a kizsákmányolás csak
akkor szűnhet meg ha a törvényhozás kikerül az ember kezéből, a valós törvénykezés
a Teremtőtől származik, aki nem áll egyetlen csoport, párt, nép mellé sem kiemelten.
Ezzel szemben az ember tele van vágyakkal, óhajokkal, ideákkal, ezeket nem szakíthatjuk
ki belőle, de kivehetjük az ember kezéből a törvénykezést, s annak adhatjuk
vissza, aki teremtette, s nem követ el jogtalanságot.
Az Iszlám törvénykezés és annak igazságos volta és érvényessége világosan megmutatkozott
azoknak a nem muzulmán jogászok tanuságtételeiben, nyilatkozataiban, melyekben
kifejtik, hogy az emberi gyarlóságok, tudatlanságok, vágyak és álmok világából
csakis az iszlám törvénykezés mutathat kiutat. E nem muzulmán jogászok példája
példaként szolgálhat azon muzulmánok számára is, akik nem az igazságos iszlám
törvénykezést alkalmazzák maguknál.
Néhány példa ezekből:
A Harward Egyetem Jogi Karának pofesszora mondja egy 1932-es tanulmányában (A
világpolitika lelke c.) "az iszlám világ fejlődésének útja nem a nyugati módszerek
átvétele, mely azt mondja, hogy a vallásnak nincs semmi dolga az egyén életével,
annak abba való beleszólása nincs, sokkal inkább az a fontos az egyén számára,
hogy megtalálja a vallásban a fejlődés és a haladás forrását. Gyakran kérdezgetik
egyesek képes-e az iszlám törvénykezés új, önálló törvények kibocsátására, melyek
megfelelnek a mai élet követelményeinek? A válasz ezekre: az iszlám rendszerében
belső felkészültség van a haladásra a fejlődésre. Az iszlám törvénykezésben
nem hiányzanak a fejlődés és a haladás eszközei, sokkal inkább a hajlandóság
ezek alkalmazására. Azt hiszem jó úton járok, mikor azt mondom, hogy az iszlám
törvénykezés rendelkezik az összes eszközzel mely szükséges a fejlődéshez és
a haladáshoz."
Egy 1927-ben megtartott konferencián a bécsi egyetem Jogi Karának dékánja így
nyilatkozott: "az emberiség büszke lehet arra, hogy egy olyan embert mint Mohammad
magáénak tudhat, aki írástudatlansága ellenére néhány évszázaddal ezelőtt egy
olyan törvénykezést mutatott be, melynek értékét mi európaiak örülünk ha ezer
év múlva elérjük." (Természetesen e törvénykezés az Úrtól származik, melynek
Mohammad csak a közvetitője volt.)
Második fejezet
Utószó
- A fordító -
1415 H
1994